Anda Pengunjung Ke :

Sunday 29 December 2013

Kemunculan Terkini Sultan Azlan Shah.


Berikut merupakan gambar terbaru Duli Yang Maha Mulia Sultan Perak Sultan Azlan Muhibbuddin Shah Ibni Almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah Ghafarullahu-lah yang diambil pada 28 Disember 2013. Baginda sebelum ini dikhabarkan gering dan dimasukkan ke Institut Jantung Negara sejak bulan April 2013. Semenjak kegeringan baginda, Raja Dr Nazrin Shah dilantik sebagai Pemangku Raja Perak. 

Alhamdulillah baginda kini kelihatan semakin sihat dan ini adalah kemunculan pertama baginda di khalayak umum semenjak kegeringan baginda. Baginda telah berkenan menyampaikan sumbangan daripada Yayasan Sultan Azlan Shah (YSAS) sebanyak RM 1 Juta kepada Institut Jantung Negara (IJN). Selain itu baginda juga menyampaikan sumbangan sebanyak RM 500,000 kepada Pusat Kreatif Kanak-Kanak Tuanku Bainun (PKKTB) dan RM 100,000 kepada Pusat Diabetis Malaysia. Majlis penyerahan sumbangan ini diadakan di Institut Jantung Negara. Turut berangkat pada majlis itu ialah Raja Permaisuri Perak Tuanku Bainun, Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah dan Raja Puan Besar Perak Tuanku Zara Salim.

Semoga Sultan Azlan Shah diberikan kesihatan yang baik oleh Allah SWT. Amin...


Sultan Azlan Shah menyampaikan sumbangan kepada Ketua Pegawai Eksekutif IJN Tan Sri Dato' Seri Dr Robaayah Zambahari sambil diperhatikan oleh Tuanku Bainun dan Raja Dr Nazrin Shah.


No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...