Anda Pengunjung Ke :

Monday 28 March 2016

Khas Sempena Ulangtahun Perkahwinan Ke-20 Sultan dan Sultanah Terengganu.





WARISAN PERMAISURI MELAYU menyembah tahniah kehadapan Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Terengganu Darul Iman Al Wathiqu Billah Sultan Mizan Zainal Abidin dan Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultanah Terengganu Darul Iman Sultanah Hajah Nur Zahirah sempena Ulangtahun Perkahwinan Ke-20 Ke Bawah Duli-Duli Tuanku pada 28 Mac 2016. Pasangan Diraja ini mendirikan rumah tangga pada tanggal 28 Mac 1996. Sultan Mizan yang ketika itu bergelar Yang Di-Pertuan Muda Terengganu berusia 34 tahun manakala Sultanah Nur Zahirah yang ketika itu bergelar YABhg To' Puan Seri Rozita Binti Adil Bakeri berusia 23 tahun. 

Istiadat perkahwinan baginda berdua diadakan di Istana Maziah dan disaksikan oleh ayahanda Sultan Mizan, Almarhum Sultan Mahmud Al Muktafi Billah Shah dan Almarhum Tengku Ampuan Besar Bariah, bonda Sultan Mizan Sharifah Nong Al Sagoff, nenda Sultan Mizan Almarhum Tengku Ampuan Intan Zaharah serta seluruh kerabat negeri Terengganu. Baginda berdua dikurniakan dengan 2 orang putera dan 2 orang puteri. Puteri sulung YAM Tengku Nadhirah Zaharah diputerikan pada 18 Disember 1996, Yang Di-Pertuan Muda Terengganu YTM Tengku Muhammad Ismail diputerakan pada 1 Mac 1998, YAM Tengku Muhammad Mu'az pada 22 Disember 2000 dan YAM Tengku Fatimatuz Zahra' pada 19 April 2002. Sultan Mizan dan Sultanah Nur Zahirah menaiki takhta persekutuan sebagai Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong Ke-13 dan Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong Ke-13 bermula tahun 2006 hingga 2011. Kini, setelah usia perkahwinan mencecah ke angka 20, baginda berdua masih dilihat sebagai pasangan diraja yang romantis dan saling melengkapi antara satu sama lain. Bersempena ulangtahun ke 20 Perkahwinan baginda berdua, WARISAN PERMAISURI akan membawakan 20 gambar-gambar Sultan Mizan dan Sultanah Nur Zahirah.

Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Terengganu Darul Iman Al-Wathiqu Billah Sultan Mizan Zainal Abidin Ibni Almarhum Sultan Mahmud Al-Muktafi Billah Shah,
D.K.T., D.K.R., D.K., D.K.M., D.M.N., S.U.M.Z., S.S.M.T., S.P.M.T., D.K.(Perlis), D.K. (Johor), D.K.M.B. (Brunei), D.K. (Perak), D.K. (Negeri Sembilan), D.K. (Kedah), D.K. (Kelantan), D.K. (Selangor), S.P.M.J., Commandeur de la Legion d'Honneur (France), The Most Auspicious Order of The Rajamitrabhorn (Thailand), Collar De La Orden Al Merito De Chile (Chile), Necklace of Independence (Qatar), Bintang Republik Indonesia ADIPURNA (Indonesia)

Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultanah Terengganu Darul Iman Sultanah Hajah Nur Zahirah,D.K., D.M.N., D.K.(Kedah), S.S.M.Z., S.S.M.T., Grand Cross of the Most Illustrious Order of Chula Chom Klao(Thailand).


















No comments:

Post a Comment

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...