Anda Pengunjung Ke :

Thursday 25 June 2015

Sultan Selangor Berbuka Puasa Di UiTM Shah Alam.

25 Jun 2015 : Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah Al Haj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al Haj berkenan mencemar duli berangkat ke UiTM Shah Alam untuk Majlis Berbuka Puasa bersama warga UiTM Shah Alam. Pada bulan Ramadan setiap tahun, baginda pasti akan berangkat ke UiTM Shah Alam untuk menyampaikan zakat kepada asnaf yang berada di UiTM Shah Alam.

Baginda tiba di Masjid Tuanku Mizan UiTM pada kira-kira pukul 6.30 petang. Seterusnya baginda menyampaikan zakat kepada pelajar yang layak menerima zakat. Kemudianya, tahlil arwah diadakan untuk Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al Haj Ibni Almarhum Sultan Hisamuddin Alam Shah AlHaj dan Almarhum Raja Saidatul Ihsan Binti Almarhum Tengku Badar Shah. 

Sultan Sharafuddin kemudiannya berbuka puasa bersama warga UiTM di Masjid Tuanku Mizan UiTM. Pada sebelah malam pula, baginda bersama-sama warga UiTM menunaikan solat tarawih. Turut hadir pada majlis ini ialah Naib Canselor UiTM Tan Sri Prof Ir Dr Sahol Hamid Abu Bakar, Pro Canselor UiTM Tan Sri Dr Abdul Rahman Arshad, Pengerusi Lembaga Pengarah UiTM Tan Sri Wan Zahid Wan Noordin dan Tan Sri Syed Yusof Tun Syed Nasir. 



Sultan Selangor bersalaman dengan para pelajar diiringi oleh Naib Canselor UiTM Tan Sri Sahol Hamid.




Sultan Selangor berkenan bergembar dengan Editor WARISAN PERMAISURI MELAYU.

Nota kaki : Jangan lupa untuk "LIKE" laman Facebook WARISAN PERMAISURI MELAYU

1 comment:

Nuffnang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...